SportiefMama&Ukkie

Cindy van Oostenbrugge,

          sportinstructrice- en coach

               Small-group Training

                           &

                Personal Training

SportiefMama&Ukkie

Deze lessen zijn of kunnen vervolglessen zijn van de SportiefZwanger. Maar ook deze les is toegankelijk voor dames die niet aan SportiefZwanger hebben meegedaan, recent bevallen zijn (6 weken of langer geleden) en lekker sportief bezig willen zijn, samen met hun baby.


De lessen zijn in principe indoor, maar bij mooi weer en in overleg kunnen we tevens lekker in de buitenlucht gaan sporten. Dat kan dan in de omgeving van de leslocatie zijn of eventueel in Park Randenbroek.


We zullen diverse bodyshape oefeningen doen waarbij de dames hun baby gebruiken als "gewicht/weerstand", low impact en gecombineerd me diverse spierversterkende oefeningen. Als we de baby niet als gewicht gebruiken of eventueel de handen vrij hebben als de baby in een draagzak/maxi cosi zit, gebruiken we dumbelltjes, dynabands, weerstandselastieken of zachte ballen. Hier kun je ook voor kiezen als de baby te zwaar wordt. Tevens is het ook mogelijk om je baby even in de maxi cose te laten of te laten spelen op een matje als we gewichtjes of andere sportattributen gebruiken of wederom als de kleine te zwaar wordt.


Je kan deze les ook meedoen als je gewoon lekker zelf aan de slag wilt, maar de kleine dan mee kan nemen en zo niet een oppas hoeft te regelen oid.


Voor alle oefeningen zijn opties te geven, dus mochten bepaalde oefeningen nog niet prettig of te zwaar aanvoelen, dan doen we het lichter of een vergelijkbare oefening. Laat je er dus niet van weerhouden om te beginnen of het sporten weer op te pakken. Alle mama's kunnen op hun eigen niveau en tempo sporten. In elke les kijken we wat mogelijk is, wat de dames aankunnen qua kracht en conditie en verder is het gewoon belangrijk om weer fit te worden en te blijven, samen met de kleine en sportief bezig te zijn en plezier te hebben.


We proberen zoveel mogelijk oefeningen met de baby te doen tijdens de warming up, tussenoefeningen en buikspieroefeningen. En uiteraard als je dit zelf wilt.  Qua gewicht van de baby is het verstandig om max tot 10 kg aan te houden. en dat is al aardig pittig bij bepaalde oefeningen! Maar nogmaals, opties zijn altijd mogelijk als het te zwaar wordt.


In overleg kunnen we ook afspreken dat de dames een keer de wandelwagen meenemen, zodat we buiten een stukje kunnen lopen en dan onderweg oefeningen kunnen doen of op een bepaalde locatie oefeningen kunnen doen. Als de wandelwagen het toelaat kunnen we ook licht gaan joggen.


Tijdens de les wordt goed op je houding en uitvoering gelet. Het is een leuke en goede les om weer met je conditie en kracht aan de slag te gaan en je bent in een groepje van andere mama's en baby's bezig wat motiverend werkt en gezellig is. Zo bouw je een leuke, sportieve band op met je kleintje. Baby's reageren erg leuk en leerzaam op beweging en willen alles volgen wat mama doet!


Omdat we met kleine groepjes werken, krijgt iedereen de aandacht die ze verdient en blijft de communicatie ook open en toegankelijk. 


Wil je wat meer informatie over de les, wil je wellicht alleen met je baby of met een eigen groepje trainen? Dan kun je altijd even contact opnemen via het contactformulier of mij via Facebook, e-mail of telefonisch contacten. 




 


Voordelen:

  • In een kleine groep sportief aan de gang zijn
  • Beter herstel na je bevalling
  • Sporten op eigen niveau, low impact les, toegankelijk voor alle dames
  • Minder of vermindering van zwangerschapskwalen
  • Je weer fit voelen na je bevalling
  • Leuke, speelse en sportieve interactie met je baby
  • Op een verantwoorde manier met je lichaam en gezondheid en baby bezig zijn
  • Conditie-/kracht-/ en spierconditie gericht
  • Alle spiergroepen komen aan bod
  • Leerzaam en leuk voor de baby
  • Persoonlijke aandacht
  • Sportief, gezond, gezellig en verantwoord

Sportieve pica's: