SportiefZwanger

Cindy van Oostenbrugge,

          sportinstructrice- en coach

               Small-group Training

                           &

                Personal Training

SportiefZwanger

Je wordt mama, dit is, wordt en blijft een bijzondere tijd voor jezelf en je partner.


Het is belangrijk om goed voorbereid te zijn op de komst van je baby, ook lichamelijk. Bevallen is topsport, dus zeker belangrijk om je dus ook lichamelijk hierop voor te bereiden. In alle lessen staan tijd voor jezelf en je baby centraal en ze zijn tevens een leuke en goede stimulans om te blijven sporten of om het sporten (weer) op te pakken. In SportiefZwanger zullen tijdens je zwangerschap 10 lessen educatie, kennis en gezelligheid gecombineerd worden met beweging. Beweging staat voorop bij SportiefZwanger.


De lessen bestaan uit low-impact aerobics, spierversterkende oefeningen, houdingsoefeningen, bekkenbodemspiertraining, ademhalingsoefeningen en zullen worden afgesloten met een coolingdown en/of ontspanningsoefeningen. Een sportief totaalpakket!



Inhoud SportiefZwanger:


  • Low impact conditie/aerobics oefeningen
  • Diverse spierversterkende oefeningen
  • Bekken(bodem) spiertraining
  • Houdingsoefeningen
  • Ademhalings-/ en ontspanningsoefeningen en/of coolingdown/stretch


 


Back in Shape:

Sinds vorig jaar werk ik met het gerichte back-in-shape programma PowerMamaProgramma van CoreAcademy (welke tevens ook tijdens de zwangerschap te volgen is). Binnen dit programma ligt de nadruk op goede, gerichte training op eigen tempo en niveau, met veel core-training, houdingsoefeningen en balans. Tevens wordt er goed aandacht besteedt aan diastase en bekken(bodem).

 

Het is uiteraard ook mogelijk om bij 1 van de reguliere small group trainingen mee te doen, zoals de C-Fit, SportiefShape of Mama&Ukkie les.

 

In deze lessen ga je weer opbouwend aan het werk en doe je alles mee op eigen tempo en niveau. Het is belangrijk dat je gewoon lekker meedoet en weer voelt hoe het is om te sporten na je zwangerschap. Uiteraard gaan we ook weer uitbreiden met buikspieroefeningen, maar afhankelijk van hoe het gaat en hoe alles voelt, doe je deze mee. En als iets te snel gaat of er worden te veel herhalingen al gedaan, dan doe je de oefeningen mee in rustiger tempo. Zolang je het maar naar je zin hebt en rustig aan weer in shape komt zonder te forceren.

 

 

Doe je bij de reguliere lessen mee, dan kun je deze ook naar eigen niveau aanpassen. Alle lessen zijn toegankelijk voor iedereen, zodat de drempel om (weer) te gaan sporten alleen maar omlaag gaat!

 

Tevens kunnen dames meedoen die niet aan SportiefZwanger hebben meegedaan. Als je na je zwangerschap weer wilt beginnen met sporten en/of je vindt het leuk om mee te doen aan een small-group training naar keuze, dan ben je welkom!

 

 

Voordelen:

  • In een kleine groep sportief aan de gang zijn
  • Minder kans op een lange, pijnlijke bevalling en beter herstel na je bevalling
  • Sporten op eigen niveau, low impact les, toegankelijk voor alle dames
  • Minder of vermindering van zwangerschapskwalen
  • Je fit (blijven) voelen tijdens je zwangerschap
  • Op een verantwoorde manier met je zwangerschap, gezondheid en bevalling bezig zijn
  • Conditie-/kracht-/ en spierconditie gericht
  • Minder kans op of vermindering van zwangerschapsdiabetes doordat je lichaam zelf (meer) insuline aanmaakt tijdens het sporten
  • Alle spiergroepen komen aan bod
  • Persoonlijke aandacht
  • Goed tijdstip, niet te vroeg-niet te laat
  • Sportief, gezond, gezellig en verantwoord

Sportieve pica's: