CoronaKiloChallenge

 

Corona-kilo-challenge wil Leusdenaren in beweging brengen


Vanaf 1 maart kunnen alle Leusdenaren, Stoutenburgers en Achtervelders gratis meedoen aan de corona- kilochallenge: een initiatief van verschillende sport- & health-ondernemers in onze gemeente om zo veel mogelijk mensen in beweging te krijgen. Op het tabblad NIEUWS en op de website

https://www.coronakilochallenge.nl/ lees je het uitgebreide persbericht.


Op deze pagina komen diverse korte workouts te staan/ de linkjes naar de youtube workouts toe en je kunt op de Besloten Facebookpagina en mijn eigen Facebookpagina https://www.facebook.com/cindy.vanoostenbrugge/  een kijkje nemen voor diverse tips in informatie. Tevens kun je bij de andere deelnemende sport- en healthaanbieders terecht op de speciale CoronaKiloChallenge pagina en kun je ook daar de workouts en tips bekijken!


De online lessen die ik aanbied zijn live; ik geef les vanuit de sportstudio en de sportieve deelnemers doen vanuit huis mee! Een goed en laagdrempelig alternatief om de diverse lessen mee te doen. Zo doen we allemaal tegelijkertijd mee en is dat gelijk motiverend. Een leuke afwisseling en goed alternatief naast de opgenomen workouts die je op deze pagina kunt bekijken en meedoen in jouw eigen tijd. 


De meeste lessen worden elke keer inhoudelijk afgewisseld. Diverse oefeningen komen regelmatig terug en zijn daardoor herkenbaar, wellicht met variaties. Opties worden altijd gegeven. Alle lessen zijn in totaal 60 minuten, inclusief uitleg, warming-up en coolingdow. De WorkoutBetweenWork is een 30 minuten workout.


Benodigheden, varierend qua les; matje, dumbbeltjes, drinkflesjes, 1 liter of 1,5 liter flessen gevuld


Een korte uitleg over de diverse lessen die ik op dit moment aanbied:


*Fit&Strong ; full-body workout, spierversterkende oefeningen, afgewisseld met conditionele oefeningen. Gewichtjes, lichaamsgewicht.


*SportiefZwanger ; sportieve workout voor zwangeren, full-body workout afgewisseld met gerichte core- en houdingsoefeningen. 


*Pump ; fitnessles in groepsverband. Per muzieknummer worden er diverse oefeningen per spiergroep gedaan. Gebruik van gewichtjes. Programma van een aantal weken.


*Shape ; low-impact aerobics, geen ingewikkelde choreografie. Met name gericht op full-body workout. Gewichtjes, lichaamsgewicht. Benen, billen, buik.


*WorkoutBetweenWork ; een workout die je lekker tussen het werk door kunt doen! Afgewisseld qua full-body workout, stretching, coreoefeningen.


*Pilates ; diverse stretch- en coreoefeningen. Met name gericht op buik en rug. Zo goed als geen gebruik van materialen, behalve een matje. 


*Yoga, Dru en Strala ; fijne, afwisselende flow-oefeningen, stretching, ademhalingsoefeningen. Ook geschikt voor zwangeren.


*Shape&Core; low-impact aerobics als warming-up of diverse oefeningetjes, coreoefeningen

 

*Box&Shape ; luchtboksen (combat), benen, billen, buikspieroefeningen, soms trapoefeningen. Zo goed als geen gebruik van materialen.


*Bootcamp ; enige les die outdoor wordt gegeven met een max van 10 personen, Coronaproof. Full-body workout, wekelijks afgewisseld. Wil je meedoen, stuur dan een berichtje via de mail of via sms/whatsapp. Een sportplekje reserveren ivm de Corona-richtlijnen is verplicht.


Alle online lessen worden gegeven via ZOOM. Deze lessen zijn online live lessen (ik ben in de sportstudio en geef dan les, de mensen die meedoen doen tegelijkertijd mee vanuit huis, dus zo sporten we alsnog met elkaar). Deze lessen zijn een uur in totaal (inclusief eventuele uitleg, warming-up en cooling-down). De linkjes van de lessen/ toeganginformatie zullen op deze pagina geplaatst worden, behalve als een les niet doorgaat wegens te weinig animo. Mocht je hier vragen over hebben, mag je mij altijd contacten.


De lessen zijn dus 60 minuten. Bij de ZOOM-link zie je vaak een kwartier langere duur ivm uitlooptijd onder andere.


Onder het tabblad "Lesrooster en Tarieven" vindt je mijn huidige DON'T Lock Yourself Down Lesrooster. 


Elke dag worden de ZOOM-inlog gegevens op deze pagina geplaatst om mee te kunnen doen. Wil je meedoen met de Bootcamp Outdoor? Dan mag je een berichtje sturen en dan reserveer ik een sportplekje voor jou.


We gaan er met zijn allen gezond en sportief tegenaan! 


ZOOM-LINK MAANDAG 29 MAART 


20UUR FIT&STRONG

BENODIGDHEDEN: MATJE, 2 GEWICHTJES/FLESJES


https://us02web.zoom.us/j/85434299586?pwd=K2xlbVhVNVRqZXRhYnlSU2g2cytVQT09


Meeting ID: 854 3429 9586


Passcode: 172890






Hieronder vindt je alvast een aantal workouts die je thuis kunt doen. Dit zijn korte workouts, die je zelf kunt herhalen om er een langere workout van te maken. De benodigdheden staan erachter. Als je vragen hebt over workouts, bijvoorbeeld opties, dan ben je welkom om een berichtje te sturen.

FlesWorkout; 1 liter of 1,5 liter fles gevuld


https://youtu.be/gwfmMoMn48w

Workout @Home; bank/stoel, trap/krukje


https://youtu.be/nG8TpN25VPc

Full-Body Workout; bank/stoel, trap/krukje


https://youtu.be/OTIgPSClzYg

WC Rol Workout; 3 wc rollen


https://youtu.be/7_gLrFYrAHE

WC Rol Workout 2; 3 wc rollen


https://youtu.be/7J-xOYahipQ

WorkoutVanDeDag; bank/stoel, krukje


https://youtu.be/zKSnh2xfSFQ